7 nejsmrtelnějších leteckých nehod na světě

Přestože letecká přeprava patří celosvětově k té nejbezpečnější, tak pokud dojde k letecké nehodě, mluví se vždy o katastrofě. Je to zejména díky množství obětí při leteckých katastrofách, kdy tyto nehody jen zřídka někdo přežije.
V seznamu nejsou letecké katastrofy, které byly způsobeny vojenským zásahem (sestřelení letadla) nebo zničeny teroristickým útokem lieder von youtube auf mac herunterladen. Jsou zde pouze letecké nehody, které byly způsobeny počasím, chybou pilota nebo členy posádky či technickými problémy.
7. American Airlines – let 191
K nehodě došlo 25. května 1979 při běžném letu z Chicaga do Los Angeles. Vyšetřování vedlo k závěru, že k nehodě letadla McDonnell Douglas DC-10-10 došlo díky chybné údržbě a při startu se porouchal a uvolnil jeden motor, což vedlo ke ztrátě aerodynamiky, náklonu letadla až na 112 stupňů a kolizi se zemí na konci runwaye download usb loader. Při nehodě zahynulo celkem 273 lidí, z toho 13 členů posádky, 258 cestujících a 2 pozemní pracovníci.
6. Iranian Air Force (15-2280)
K nehodě letadla Ilyushin II-76 došlo 19. února 2003 v horském terénu blízko Kermanu v Iránu. Let ze Zahedanu do Kermanu přepravoval speciální vojenskou jednotku „Islámskou revoluční gardu“ za nezámou misí download skype for free. Příčinou nehody byl pravděpodobně silný vítr, který byl v oblasti hlášen těstě před ztrátou spojení. Na palubě zahynulo celkem 275 lidí, z toho 257 vojáků a 18 členů posádky.
5. Saudia – let 163
19. srpna 1980 odstartovalo letadlo Lockheed L-1011-200 TriStar z Riyadhského letiště, ale svého cíle Jeddah v Saudské Arábii nedosáhlo disney games for free. Během letu došlo se v zavazadlovém prostoru objevil kouř a pilot byl nucen k návratu na Riyadhské letiště. Po přistání však díky fatálním chybám pilota došlo k úmrtí všech 287 pasažérů a 14 členů posádky. Celkem zde zahynulo 301 lidí. První chybu, kterou pilot po přistání udělal byl fakt, že okamžitě nevyhlásil stav nouze a navíc zaroloval s letadlem na vzdálenější konec plochy, což zdrželo příjezd záchranných jednotek meditation music for free. Po příjezdu jednotek, kdy už bylo zjevné, že v zavazadlovém prostoru hoří učinil pilot druhou fatální chybu, že ihned po zastavení nevypnul motory a nebylo tak možné otevřít dveře do prostoru pasažérů v letadle. To učinil až později a po dlouhých 23 minutách bylo letadlo otevřeno záchrannými jednotkami a za 3 minuty poté pohltily plameny celé letadlo. Pitva prokázala, že cestující byli v době vypuknutí plamenů již mrtví z udušení kouřem.
4. Turkish Airlines – let 981
Při plánovaném letu z Istambulu do Londýna z mezipřistáním v Paříži došlo 3. března 1974 k nehodě, která zavinila smrt 346 lidí na palubě letounu McDonnell Douglas DC-10-10, 335 cestujících a 11 členů posádky. K nehodě došlo blízko Paříže v Ermenonvillském lese. Příčinou nehody byly špatně zabezpečené dveře v zavazadlovém prostoru, které se během letu rozbily a způsobily výbušnou dekompresi, jež zničila rozvody důležité k řízení letadla.
3. Saudi Arabian – let 763 a Kazakhstan Airlines – let 1907
12. listopadu 1996 došlo ke srážce dvou letadel nad vesnicí Charkhi Dadri, na západ od Nového Dillí v Indii. Saudský Boeing 747-100B byl na cestě z Dillí do Dhahranu v Saudské Arábii a Kazachžský Ilyushin II-76 na cestě z Chimkentu v Kazachstá do Dillí. Srážka zabila 349 lidí na palubách obou letounů. Nehodu dle vyšetřování způsobil pilot Kazachzkého letounu, který se neřídil letovým řádem a aby se vyhnul turbulencím klesl na nižší výšku letu. Dalším důvodem prý byla špatná komunikace s pilotem a zejména nedokonalá znalost anglického jazyka z pilotovi strany.
2. Japan Airlines – let 123
Při běžném letu z Tokia do Osaky došlo 12. srpna 1985 k nehodě letounu Boeing 747SR, která si vyžádala celkem 520 obětí na životech. Letadlo havarovalo do dvou hřebenů hor Takamagahara v Ueno asi 100 km od Tokia. Z 509 pasažérů a 15 členů posádky přežili nehodu 4 pasažéři. Příčinou nehody byla špatná oprava ocasu letounu, který byl poškozen při přistání o sedm let dříve. Došlo k výbuchu a utržení větší části ocasu, což vedlo k celkové ztrátě hydrauliky letadla. Tato nehoda je zároveň tou nejsmrtelnější nehodou jednoho letadla.
1. Pan Am – let 1736 a KLM – let 4805
27. března 1977 došlo k doposud k nejsmrtelnější nehodě při srážce dvou letadel Boeing 747. Ke srážce došlo na zemi na letišti Los Rodeos (nyní Severní letiště Tenerife) na Tenerife, jednom z Kanárských ostrovů. Nehoda zabila 583 lidí na palubách obou letounů, z toho 560 pasažérů a 23 členů posádky. Příčinou nehody byl sled několika událostí za sebou. Tou první byl pumový útok na letišti Gran Canaria a hrozba dalšího pumového útoku. To vedlo k nutnosti přesměrování mnoha letů na letiště Los Rodeos, mezi kterými byly i oba letouny Boeing 747. Díky množství letadel se zaplnila i ta místa na letišti, která k parkování běžně neslouží a blokovala tak různé výjezdové cesty ostatním letadlům. Mezitím, co se čekalo na znovu otevření letiště Gran Canaria, spustila se hustá mlha, která značně snížila viditelnost na letišti. Po otevření letiště na Gran Canaria dostaly oba Boeingy povolení ke startu, ale protože většina startovacích ploch byla blokována jinými letadly, poslaly je oba na jedinou volnou runway. Díky mlze byla viditelnost tak malá, že ani piloti neviděli, co se děje před nimi a kontrola letového provozu také díky mlze nic neviděla. Další faktor, který přispěl ke srážce byla absence pozemního radaru na letišti, takže jediná možnost orientace byla pomocí hlášení z rádia jednotlivých pilotů, která se později ukázala jako nedostačující a nemohla zabránit následující srážce.